diumenge, 13 de novembre del 2016

PLA LECTOR


Es un document de referència que, després del diagnòstic de la situació, determina objectius per als alumnes, el centre educatiu i la família en relació amb la millora de la competència lectora de l’alumnat.
Quan parlem de Pla Lector, generalment, ens estem referint a allò que s’anomena Pla de Lectura de Centre (PLEC), ja que es tracta d’una actuació destinada a afavorir la competència lectora de l’alumnat i fomentar el gust per la lectura, el plaer de llegir.                                                                                                                                                                El PLEC es un document de centre que serveix com a guia per tota la comunitat educativa: professorat, famílies, alumnes...Ha de ser una eina fàcil de utilitzar per tots i que serveixi  per a reforçar i millorar els nivells de lectura dels més joves de la nostra societat. Està inclòs dins del marc legal i, per tant, estarà integrat al Projecte Educatiu de Centre.

També ha de ser elaborat per tots els membres de la comunitat i ha de recollir els objectius, metodologies i estratègies per assolir una bona competència lectora, al mateix temps que els nens i les nenes desenvolupen l’hàbit lector i el gust per llegir.

Un Pla Lector ha de ser variat en gèneres, temàtiques, etc. Perquè hi ha molts tipus de lectors, i per això s’ha de adaptar a qualsevol d’ells. Doncs, així,  cadascú podrà trobar el seu llibre, la seva història... i gaudir de la lectura, mentre que es millora la competència lectora, que es l’objectiu d’aquest Pla.

Es necessari que cada membre del equip docent assumeixi que la lectura forma part dels objectius i continguts de totes les àrees del currículum. Per tal de assolir açò, s’ha de treballar des del centre, fent participes a  les famílies. A més, haurem de demanar suport per part d’altres institucions, com poden ser les biblioteques públiques i les administracions.