Es un document de referència que, després del diagnòstic
de la situació, determina objectius per als alumnes, el centre educatiu i la
família en relació amb la millora de la competència lectora de l’alumnat.
Quan parlem de Pla Lector, generalment, ens estem
referint a allò que s’anomena Pla de Lectura de Centre (PLEC), ja que es tracta
d’una actuació destinada a afavorir la competència lectora de l’alumnat i
fomentar el gust per la lectura, el plaer de llegir. El PLEC es un document de centre que serveix com a guia per tota la
comunitat educativa: professorat, famílies, alumnes...Ha de ser una eina fàcil
de utilitzar per tots i que serveixi per
a reforçar i millorar els nivells de lectura dels més joves de la nostra
societat. Està inclòs dins del marc legal i, per tant, estarà integrat al
Projecte Educatiu de Centre.
També ha de ser elaborat per tots els membres de la
comunitat i ha de recollir els objectius, metodologies i estratègies per
assolir una bona competència lectora, al mateix temps que els nens i les nenes
desenvolupen l’hàbit lector i el gust per llegir.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiKBrTpMGo8T7NAM1-bVNOYO5UdG18gOM-53dFdh6LX1_32ySnXfYG2WZfYLuMtM3gPXN27B8Dde4EXTy4hnq-JpSKIN1p7Rp6DYq5SpFmDx7uTfaIytB2vj5929UY8SXwTgd-_hVgAggE/s200/plan+lector.png)
Es necessari que cada membre del equip docent assumeixi
que la lectura forma part dels objectius i continguts de totes les àrees del
currículum. Per tal de assolir açò, s’ha de treballar des del centre, fent
participes a les famílies. A més, haurem
de demanar suport per part d’altres institucions, com poden ser les
biblioteques públiques i les administracions.