En aquesta pàgina us mostrarem les referències que ens han servit per a realitzar el nostre treball al blog:
- Badia Cantarero, M., Lladó i Mulet, C. Els àlbums i els llibres il·lustrats: una descoberta, diverses veus (2013-2014). Guia per al professorat. Generalitat de Catalunya. P.6
(Guia per al professorat on podem trobar resposta a preguntes com, per eixample: Què és un àlbum il·lustrat? També els tipus de llibres amb imatges. Com treballar l’àlbum a l’escola i a l’institut. El paper de la biblioteca. El rol del mediador en la lectura. I per a treure’n profit de tot allò diverses propostes de conversa literària, a mès de experièncias a educació infantil, primària i ESO. Tota aquesta informació l'hem emprat per a alguns termes del glossari i altres entrades).
- Cervera, J. (1989). En torno a la literatura infantil. CAUCE, Revista de Filología y su Didáctica, 12, 157-168.
(Entre altres questions, en aquest article, l'autor ens transmet dades, com ara: Concepte de literatura infantil. Procés formatiu de la literatura infantil. Literatura infantil i escola. Destaca el paper dels professors i com aquestes han d'entrar en contacte amb la literatura infantil per la via de la lectura o el joc. És a dir, de manera que resulti plaent i no mediant l'estudi).
- Colomer, T.: La formació del lector literari. Barcelona, Barcanova, 1998 (Trad. cast.: La formación del lector literario. Narrativa infantil y juvenil. Madrid, Anaya). — Introducción a la literatura infantil y juvenil. Madrid, Síntesis, 1999.
(Aquesta autora, ha escrit molt al voltant de la Literatura Infantil i Juvenil. En aquest treball ens descriu, entre altres, l'evolució dels estudis sobre literatura infantil i juvenil. La narrativa infantil i juvenil actual i les seues caracteristiques, com ara: els gèneres literaris, la novetat temàtica, el desenllaç, els personatges i l'escenari narratiu. Ens ha resultat molt útil, tant aquest treball, com l'article que figura a continuació per a redactar diverses conceptes al blog).
- Colomer, T (1991). De la Enseñanza de la Literatura a la Educación Literaria. Comunicación, Lenguaje y Educación ,9, pp.18- 31.
(L’autora ens indica, en aquest article, la finalitat de l’educació literària a les aules resumint aquesta en la formació del lector competent.)
- Dueñas Lorente, J.D. (2012). La educación literaria. Revisión teórica y perspectivas de futuro.
(Des de la perspectiva i treball de diversos autors, Dueñas Lorente proposa en aquest article revisar l'educació literària en l'actualitat. A partir d'aquestos fonaments, l'objectiu principal és analitzar l'escriptura creativa o la lectura per mitjà de diferents propostes didàctiques).
- Mendoza Fillola, A (2006). La educación literaria. Bases para la formación de la competencia lecto-literaria. Biblioteca Universal virtual, 1-13.
(Article en el qual podem trobar quina es la importància de la literatura, les funcions que te el docent com a mediador, formador, crític i dinamitzador amb la finalitat de aplicar un metodologia per al desenvolupament de les competències lecto-literaris).
- Mínguez López, X. (2012). La definición de la LIJ desde el paradigma de la Didáctica de la Lengua y la Literatura. Anuario de Investigación en Literatura infantil y Juvenil, 2012, vol. 10.
(En aquest article es dóna una definició actual de la LIJ, així com la bibliografia més rellevant en este àmbit i ha sigut utilitzada per a l'apartat Literatura Infantil i Juvenil del Glossari).
- Navarro, J. (sd). Literatura infantil. http://jose.navarro.eresmas.net/literaturainfantil.html
(En aquest enllaç s'ha trobat informació prou relevant per a construir l'entrada que tracta sobre l'historia universal de la LIJ)
- Pascual, J. (2008). EL PLAN LECTOR DE CENTRO Y LA BIBLIOTECA ESCOLAR EN EL DESARROLLO DE LAS COMPETENCIAS BÁSICAS. MEPSD: Bibliotecas escolares: ideas y buenas prácticas II. Madrid, Secretaría General Técnica, Subdirección General de Información y Publicaciones, DL.
(En aquest document s'ha consultat la importància de la lectura com a instrument per al desenvolupament curricular i la necessitat d'elaborar en cada centre un Pla lector, servint de guia per a l'entrada amb aquest nom).
- Soler Boix, C. - La Historia de la LIJ (Presentación Prezi) https://prezi.com/9m6wcavkyz2u/la-historia-de-la-lij/
(Aquesta es una presentació que exposa molt clarament l'historia de la LIJ, des de els seus inicis fins als nostres dies. Ha segut de molta ajuda per a realitzar l’entrada “Viatge a través de l’historia universal de la LIJ”).
- Vásquez Vargas, M. (2003) La actual narrativa infantil y juvenil española, Filología y Lingüística XXIX, 61-84.
(Aquest document s’ha consultat per a entendre com és i com a anat evolucionant am el pas del temps, l’actual narrativa infantil i juvenil al context Espanyol.)
- Zayas, F. (2011): La educación literaria. Cuatro secuencias didácticas. Octaedro.
(En aquest llibre s’ha consultat la definició d’educació literària, de que és tracta i també que es pot fer a l’aula per a treballar-la.)
- LLENGUACAT:
https://llenguacat.wikispaces.com/file/view/La+l%C3%ADrica.pdf
(En aquest document s’ha consultat la definició de lírica i els diferents tipus que hi han.)
- PORTALEDUCATIVO:
http://www.portaleducativo.net/quinto-basico/667/Genero-lirico
(En aquest enllaç s’ha consultat el gènere líric i les característiques que l’envolten, com poden ser els elements i les característiques especifiques.)
- ACTUALIDAD LITERARIA:
(En aquesta pàgina s’ha
consultat el gènere narratiu i els elements que té la narració.)
- CONTENIDOS DIGITALES:
http://contenidosdigitales.ulp.edu.ar/exe/lengua2/paratexto_y_tipos_de_ paratexto.html
(En aquest enllaç es va consultar per a trobar una definició de paratext i per a conèixer els tipus de que hi han i com s’utilitzen quan hi ha un text.)
(En aquest enllaç es va consultar per a trobar una definició de paratext i per a conèixer els tipus de que hi han i com s’utilitzen quan hi ha un text.)
- BIBLIOTECA NACIONAL ESPAÑOLA http://www.bne.es/es/Micrositios/Guias/Literatura_Infantil/Introduccion/
(Aquesta pàgina ha segut una referència per a trobar informació sobre la literatura
infantil i juvenil així com la seva historia i com ha anat evolucionant amb el
pas del temps.)