Referéncies


En aquesta pàgina us mostrarem les referències que ens han servit per a realitzar el nostre treball al blog:





  • Badia Cantarero, M., Lladó i Mulet, C. Els àlbums i els llibres il·lustrats: una descoberta, diverses veus (2013-2014). Guia per al professorat. Generalitat de Catalunya. P.6

(Guia per al professorat on podem trobar resposta a preguntes com, per eixample: Què és un àlbum il·lustrat? També els tipus de llibres amb imatges. Com treballar l’àlbum a l’escola i a l’institut.  El paper de la biblioteca. El rol del mediador en la lectura. I per a treure’n profit de tot allò diverses propostes de conversa literària, a mès de experièncias a educació infantil, primària i ESO. Tota aquesta informació l'hem emprat per a alguns termes del glossari i altres entrades). 



  • Cervera, J. (1989). En torno a la literatura infantil. CAUCE, Revista de Filología y su Didáctica12, 157-168.

(Entre altres questions, en aquest article, l'autor ens transmet dades, com ara: Concepte de literatura infantil. Procés formatiu de la literatura infantil. Literatura infantil i escola. Destaca el paper dels professors i com aquestes han d'entrar en contacte amb la literatura infantil per la via de la lectura o el joc. És a dir, de manera que resulti plaent i no mediant l'estudi).



  • Colomer, T.: La formació del lector literari. Barcelona, Barcanova, 1998 (Trad. cast.: La formación del lector literario. Narrativa infantil y juvenil. Madrid, Anaya). — Introducción a la literatura infantil y juvenil. Madrid, Síntesis, 1999.
(Aquesta autora, ha escrit molt al voltant de la Literatura Infantil i Juvenil. En aquest treball ens descriu, entre altres, l'evolució dels estudis sobre literatura infantil i juvenil. La narrativa infantil i juvenil actual i les seues caracteristiques, com ara: els gèneres literaris, la novetat temàtica, el desenllaç, els personatges i l'escenari narratiu. Ens ha resultat molt útil, tant aquest treball, com l'article que figura a continuació per a redactar diverses conceptes al blog). 


  • Colomer, T (1991). De la Enseñanza de la Literatura a la Educación Literaria. Comunicación, Lenguaje y Educación ,9, pp.18- 31.
(L’autora ens indica, en aquest article, la finalitat de l’educació literària a les aules resumint aquesta en la formació del lector competent.)


  • Dueñas Lorente, J.D. (2012). La educación literaria. Revisión teórica y perspectivas de futuro.
(Des de la perspectiva i treball de diversos autors, Dueñas Lorente proposa en aquest article revisar l'educació literària en l'actualitat. A partir d'aquestos fonaments, l'objectiu principal és analitzar l'escriptura creativa o la lectura per mitjà de diferents propostes didàctiques). 


  • Mendoza Fillola, A (2006)La educación literaria. Bases para la formación de la competencia lecto-literaria. Biblioteca Universal virtual, 1-13.
(Article en el qual podem trobar quina es la importància de la literatura, les funcions que te el docent com a mediador, formador, crític i dinamitzador amb la finalitat de aplicar un metodologia per al desenvolupament de les competències lecto-literaris). 


  • Mínguez López, X. (2012). La definición de la LIJ desde el paradigma de la Didáctica de la Lengua y la Literatura. Anuario de Investigación en Literatura infantil y Juvenil, 2012, vol. 10.
(En aquest article es dóna una definició actual de la LIJ, així com la bibliografia més rellevant en este àmbit i ha sigut utilitzada per a l'apartat Literatura Infantil i Juvenil del Glossari). 


(En aquest enllaç s'ha trobat informació prou relevant per a construir l'entrada que tracta sobre l'historia universal de la LIJ)  

  • Pascual, J. (2008). EL PLAN LECTOR DE CENTRO Y LA BIBLIOTECA ESCOLAR EN EL DESARROLLO DE LAS COMPETENCIAS BÁSICAS. MEPSD: Bibliotecas escolares: ideas y buenas prácticas II. Madrid, Secretaría General Técnica, Subdirección General de Información y Publicaciones, DL.
(En aquest document s'ha consultat la importància de la lectura com a instrument per al desenvolupament curricular i la  necessitat d'elaborar en cada centre un Pla lector, servint de guia per a l'entrada amb aquest nom).    


(Aquesta es una presentació que exposa molt clarament l'historia de la LIJ, des de els seus inicis fins als nostres dies. Ha segut de molta ajuda per a realitzar l’entrada “Viatge a través de l’historia universal de la LIJ”).


  • Vásquez Vargas, M. (2003) La actual narrativa infantil y juvenil  española, Filología y Lingüística XXIX, 61-84.


(Aquest document s’ha consultat per a entendre com és i com a anat evolucionant am el pas del temps, l’actual narrativa infantil i juvenil al context Espanyol.)

  • Zayas, F. (2011): La educación literaria. Cuatro secuencias didácticas. Octaedro.


(En aquest llibre s’ha consultat la definició d’educació literària, de que és tracta i també que es pot fer a l’aula per a treballar-la.)


  • LLENGUACAT:
https://llenguacat.wikispaces.com/file/view/La+l%C3%ADrica.pdf


(En aquest document s’ha consultat la definició de lírica i els diferents tipus que hi han.)

  • PORTALEDUCATIVO:
http://www.portaleducativo.net/quinto-basico/667/Genero-lirico


(En aquest enllaç s’ha consultat el gènere líric i les característiques que l’envolten, com poden ser els elements i les característiques especifiques.)


  • ACTUALIDAD LITERARIA:


    (En aquesta pàgina s’ha consultat el gènere narratiu i els elements que té la narració.)

  • CONTENIDOS DIGITALES:
http://contenidosdigitales.ulp.edu.ar/exe/lengua2/paratexto_y_tipos_de_ paratexto.html

(En aquest enllaç es va consultar per a trobar una definició de paratext i per a conèixer els tipus de que hi han i com s’utilitzen quan hi ha un text.)



   (Aquesta pàgina ha segut una referència  per a trobar informació    sobre la literatura infantil i juvenil així com la seva historia    i com ha anat evolucionant amb el pas del temps.)