Autor: Joan Carles Girbés
Editorial: Bromera didàctiques
Any: 2012
ISBN: 978-84-9824-819-7
RESUM
Llegir per a
créixer, es una guia pràctica per a fer fills lectors, es a dir apropar-los al
món de la lectura. Es per això, que al llibre apareixen un gran nombre de
consells amb alguns exemples, per convertir aquest hàbit en alguna cosa
divertida i de distracció. Primerament, ens parla sobre la importància que te
la lectura. Per això marca una sèrie de consells per a saber com contagiar la
lectura i escollir el llibre adequat.
RESSENYA CRÍTICA
Llegir
per a créixer està dirigit en especial a les famílies, però també als docents.
Es per això, que es tracta d’una guia pràctica per a fer fills lectors. El
llibre no presenta cap dificultat per a ser llegit, ja que el seu vocabulari és
molt senzill. Encara que no es un llibre il·lustrat, si cal assenyalar que hi
apareixen xicotets quadres resumint el que s’ha llegit. D’aquest forma, encara
es fa més fàcil la lectura del llibre.
Es
un llibre molt interesant de ser llegit, i a la vegada recomanable. Es a dir,
aporta grans idees per poder ajudar als xiquets i xiquetes a que s’apropen cada
vegada més al mon de la lectura. El que per a molts es una tasca avorrida i
obligatòria, per a altres, llegir es diversió i distracció, i en aquest llibre
es tracta d’acostar-nos al segon. Moltes vegades, les famílies no saben be com
apropar als menuts o joves al món de la lectura, al igual que hi ha docents que
no saben com enfocar aquest concepte, es per això que aquest guia ens pot
ajudar.
Títol: Poemania (Guia pràctica
per a fer lectors de poesia)
Editorial: Bromera didàctiques
Any:
2009
ISBN: 978-84-9026-138-5
RESUM
Poemania,
es una guia per a fer lectors de poesia, on apareixen un gran nombre d’activitats
per a llegir poemes, memoritzar-los, escriure’ls, recrear-los, i per últim
dramatitzar-los. L’objectiu principal de l’autor, es transmetre la idea de fer
lectors de poesia als joves, tant a les famílies com als docents, mitjançant
unes pautes per fer-ho d’una forma més dinàmica i creativa.
RESSENYA CRÍTICA
Aquest
llibre esta dirigit a tota la comunitat educativa, però en especial a les
famílies, per què presenta una finalitat molt clara, fer xiquets i xiquetes
lectors de poesia. D’altra banda, cal dir que també es una guia dirigida als
docents, ja que presenta diferents estratègies, metodologies i activitats, per
poder despertar l’interès per la lectura a l’aula. Son llibres que no presenten
cap dificultat per a ser llegits, ja que el vocabulari i les expressions son
senzilles. No és un llibre amb molta il·lustració, però si cal fer referencia
alguns dibuixos que hi apareixen per poder visualitzar millor el que em llegit.
Es
interesant llegir-lo, ja que et marca una sèrie de pautes a seguir per poder
encaminar a tots els xiquets i xiquetes, fill i filles a llegir poesia. Moltes
vegades quant parlem als xiquets/es de poesia no ens fan cas, ja que ho
consideren avorrit, per això aquest llibre reconverteix aquest concepte amb
alguna cosa divertida, dinàmica, creativa, etc. L’objectiu principal del llibre
es fer als joves lectors, lectors de poesia, i es d’aquesta manera que el
llibre et fa replantejar la forma amb que em d’explicar aquest concepte i
fer-lo arribar als xiquets i xiquetes.