dilluns, 2 de gener del 2017

LLEGIR PER A CRÉIXER I POEMANIA (RESSENYES)

Títol: Llegir per a créixer (Guia pràctica per a fer fills lectors)
Autor: Joan Carles Girbés
Editorial: Bromera didàctiques
Any: 2012
ISBN: 978-84-9824-819-7





RESUM

Llegir per a créixer, es una guia pràctica per a fer fills lectors, es a dir apropar-los al món de la lectura. Es per això, que al llibre apareixen un gran nombre de consells amb alguns exemples, per convertir aquest hàbit en alguna cosa divertida i de distracció. Primerament, ens parla sobre la importància que te la lectura. Per això marca una sèrie de consells per a saber com contagiar la lectura i escollir el llibre adequat.

RESSENYA CRÍTICA

Llegir per a créixer està dirigit en especial a les famílies, però també als docents. Es per això, que es tracta d’una guia pràctica per a fer fills lectors. El llibre no presenta cap dificultat per a ser llegit, ja que el seu vocabulari és molt senzill. Encara que no es un llibre il·lustrat, si cal assenyalar que hi apareixen xicotets quadres resumint el que s’ha llegit. D’aquest forma, encara es fa més fàcil la lectura del llibre.


Es un llibre molt interesant de ser llegit, i a la vegada recomanable. Es a dir, aporta grans idees per poder ajudar als xiquets i xiquetes a que s’apropen cada vegada més al mon de la lectura. El que per a molts es una tasca avorrida i obligatòria, per a altres, llegir es diversió i distracció, i en aquest llibre es tracta d’acostar-nos al segon. Moltes vegades, les famílies no saben be com apropar als menuts o joves al món de la lectura, al igual que hi ha docents que no saben com enfocar aquest concepte, es per això que aquest guia ens pot ajudar.






Títol: Poemania (Guia pràctica per a fer lectors de poesia)
Autora: Anna Ballester Marco
Editorial: Bromera didàctiques
Any: 2009
ISBN: 978-84-9026-138-5




RESUM
Poemania, es una guia per a fer lectors de poesia, on apareixen un gran nombre d’activitats per a llegir poemes, memoritzar-los, escriure’ls, recrear-los, i per últim dramatitzar-los. L’objectiu principal de l’autor, es transmetre la idea de fer lectors de poesia als joves, tant a les famílies com als docents, mitjançant unes pautes per fer-ho d’una forma més dinàmica i creativa.

RESSENYA CRÍTICA
Aquest llibre esta dirigit a tota la comunitat educativa, però en especial a les famílies, per què presenta una finalitat molt clara, fer xiquets i xiquetes lectors de poesia. D’altra banda, cal dir que també es una guia dirigida als docents, ja que presenta diferents estratègies, metodologies i activitats, per poder despertar l’interès per la lectura a l’aula. Son llibres que no presenten cap dificultat per a ser llegits, ja que el vocabulari i les expressions son senzilles. No és un llibre amb molta il·lustració, però si cal fer referencia alguns dibuixos que hi apareixen per poder visualitzar millor el que em llegit.

Es interesant llegir-lo, ja que et marca una sèrie de pautes a seguir per poder encaminar a tots els xiquets i xiquetes, fill i filles a llegir poesia. Moltes vegades quant parlem als xiquets/es de poesia no ens fan cas, ja que ho consideren avorrit, per això aquest llibre reconverteix aquest concepte amb alguna cosa divertida, dinàmica, creativa, etc. L’objectiu principal del llibre es fer als joves lectors, lectors de poesia, i es d’aquesta manera que el llibre et fa replantejar la forma amb que em d’explicar aquest concepte i fer-lo arribar als xiquets i xiquetes.